Olive slim fit twill business suit jacket

Details

€ 289,95 € 129,95

OUTLET


Details

Variations

  • Jacket size
    Please choose a Jacket size
  • sleeve & body length
    Please choose a sleeve & body length

Product Actions

Add to cart options

  • 6 month quality guarantee
  • 6 month quality guarantee
  • 100% woolmark
  • Super 110s yarn
  • Lining: 52% polyester/48% viscose in green
  • Single breasted with two-button fastening
  • Working four-button cuff
  • Canvas chest piece construction
  • Straight pockets and chest pocket
  • Corozo nut buttons and contrast stalk loops under lapel
  • Dry clean only
  • Slim fit
10 months ago
The jacket was fine and fitted well.
10 months ago
First jacket was same size as my last purchase but was tight.<br />Went to Manchester to exchange and second jackets arrived with sleeve seem not stitched correctly and a hole in it.
Read more reviews
We are sorry for the disappointing experience regarding your recent purchases and for the frustration caused. Please be informed that a smaller chest size was selected, compared to the other jackets in your order history, when the first order was placed online. Nevertheless, all items should be despatched in pristine condition and it is not acceptable that you have received anything less. I have organised for a replacement jacket to be sent you to and emailed you with further details.
  • Worldwide delivery

    Fast and reliable tracked delivery to over 200 countries

You can return any item for up to 6 months.

Life is better in a proper suit. Stand tall in this stalwart uniform, designed to see you through the best (and worst) of everyday life. Our Super 110’s pure wool twill suit is exactly that: uncompromising, commanding, and brimming with intricate details. Now, here’s a tip: undo all last buttons – cuffs and front (just not your trousers’) – for a considered sartorial twist.

founder charles tyrwhitt
feefo
2 Reviews
10 months ago
The jacket was fine and fitted well.
10 months ago
First jacket was same size as my last purchase but was tight.<br />Went to Manchester to exchange and second jackets arrived with sleeve seem not stitched correctly and a hole in it.
Read more reviews
We are sorry for the disappointing experience regarding your recent purchases and for the frustration caused. Please be informed that a smaller chest size was selected, compared to the other jackets in your order history, when the first order was placed online. Nevertheless, all items should be despatched in pristine condition and it is not acceptable that you have received anything less. I have organised for a replacement jacket to be sent you to and emailed you with further details.

Customers Also Bought

Recently viewed

€ 289,95 € 129,95